
ARTICLES A LA VENDA
Aquests són els articles relacionats amb els actes commemoratius del 150 aniversari del tren de Tarragona a Martorell, amb el seu preu de cost. També us indiquem el lloc i les dates on els podeu adquirir.
Llibre i CD de música "150 ANYS DEL FERROCARRIL DE TARRAGONA A MARTORELL, 1865-2015"
Preu: 28 € (llibre més CD)
Llibre amb més de 300 fotografies, 326 pàgines a tot color, 29 x 20 cm, tapadora dura i amb el CD de música "Les Músiques del Ferrocarril", obra composada per Carles Sanz.
Catànies especials 150 anys
Preu 2 euros
La podreu trobar a CATÀNIES VIA
C/ Alguer, 9 baixos
Tel 93.890.21.02
Correu electrònic: Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la.
08720 Vilafranca del Penedès
Placa de Cava
Preu: 2 €
Pòster A1
Preu: 2 €
Llocs de venda:
Secretaria de l'Institut d'Estudis Penedesencs
- Carrer del Ferrers, 54
- 08720 Vilafranca del Penedès
- Telèfon i Fax 93 892 19 79
- De dilluns a divendres de 10 a 2 del matí i de 5 a 7 de la tarda
Arxiu Comarcal del Baix Penedès
- c/ Cami de Tomoví, 30
- 43700 el Vendrell
- De dilluns a divendres de 9 h a 14 h
- Tel 977 66 73 96
Centre d'Estudis Sinibald de Mas
- c/ Capella, 6 despatx 8
- 43830 Torredembarra
- correu-e Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la.
- Horari, trucar al tel 637 579 509
Centre d'Estudis d'Altafulla
- c/ Escoles, 10-A
- 43893 Altafulla
- Horari: Dimecres de 18 a 20 h
- Tel de contacte 977 65 09 12 i 977 65 23 96 Lluis Brullàs
Si no podeu anar a un d'aquestes llocs per comprar-lo, podeu contactar per correu electrònic:
Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la.
SEGELL COMMEMORATIU PRIMER DIA DE CIRCULACIÓ EL 9 D'OCTUBRE DE 2015
El segell que posarà en circulació la “Fábrica Nacional de Moneda y Timbre (FNMT)” el dia 9 d’octubre de 2015, dins l’apartat de les “Efemérides”, serà el que commemora els 150 anys del ferrocarril de Tarragona a Martorell.
Locomotora de vapor de la companyia “Caminos de Hierro del Centro (CHC)”, 1-2-0, nº 4 Martorell. 1927. (Lluís Miquel Tuells Moreno)
El proper divendres, dia 9 d'octubre, la “Fábrica Nacional de Moneda y Timbre (FNMT)” posarà en circulació a tot l’estat un segell de valor facial 0’90 euros commemoratiu dels 150 anys de la línia de Ferrocarril Tarragona-Martorell 1865-2015; es tracta d’un segell d’ús per a correu internacional a Europa en cartes normalitzades de fins a 20 grams i forma part de la sèrie dedicada a efemèrides. Aquesta emissió es presentarà justament aquest proper divendres dia 9 a Sant Sadurní d’Anoia en un acte a les 7 del vespre al celler de la fassina de cal Guineu, acte que comptarà amb l’assistència del subdirector general de filatèlia, així com representants de l’Ajuntament de Sant Sadurní i presidents d’entitats i federacions filatèliques de Catalunya. En aquest mateix acte es posaran en circulació els anomenats sobres de primer dia del segell amb l’encuny corresponent i la localitat de Sant Sadurní d’Anoia.
El segell reprodueix una fotografia de la locomotora “Martorell” amb el n. 168 a la seva sortida dels tallers del Clot de Barcelona. Es tracta d’una de les quatre locomotores de vapor que l’any 1853, la companyia “Caminos de Hierro del Centro (CHC)”, va comprar a l’empresa Sharp & Stewart y Cº., locomotores que van començar a circular entre Barcelona i Molins de Rei i que posteriorment van allargar el seu recorregut, fins arribar a Martorell i posteriorment fins a Tarragona el 15 d’abril de 1865.
Posteriorment, l’any 1875, aquest material motor va passar a la “Compañía de los Ferrocarriles de Tarragona a Barcelona y Francia (TBF)”, però va conservar la mateixa numeració fins que l’any 1899, la “Compañía de los Ferrocarriles de Madrid a Zaragoza y Alicante (MZA)”, va rebre dues de les quatre locomotores que inicialment havien començat a rodar l’any, 1852; aquestes van ser la n. 1 i la n. 4 que van ser renumerades amb el 167 i el 168 i aquesta última va ser modificada als tallers del Clot de Barcelona, transformant-la en locomotora- tènder. L’any 1929 la locomotora va ser present a l’Exposició Universal de Barcelona. Amb la nacionalització del ferrocarril després de la guerra civil, tot el material mòbil va passar a la “Red Nacional de los Ferrocarriles Españoles (RENFE)”, i la locomotora va ser tornada a numerar amb el 120-2112. És la locomotora més antiga preservada i es troba al Museu del Ferrocarril de Catalunya de Vilanova i la Geltrú des de l'any 1972.